Träning och aktiviteter

Välkomna att träna med oss på Sunderby folkhögskola!

Vi erbjuder träningspass och aktiviteter för privatpersoner och företag. Ett sätt för oss att jobba med globala målet nr 3 – God hälsa och välbefinnade. För oss är det självklart att bildning hör ihop med både fysisk och psykisk hälsa.

”God hälsa är en grundläggande förutsättning för människors möjlighet att nå sin fulla potential och att bidra till samhällets utveckling.” – globalamalen.se

Dans

Kom och dansa med oss!

Vi erbjuder ett flertal olika danspass där du får leva ut din inre dansare eller showartist. Det går bra att komma på endast ett pass eller gå på samma pass flera gånger för att på så sätt bli mer säker i rörelserna och lägga fokus på ditt eget uttryck.

Friskvård

Erbjuder din arbetsgivare friskvårdsbidrag? Att träna dans kan vara något din arbetsgivare godkänner eftersom det är välgörande för både kropp och sinne.

Showdans

Ett danspass koreograferat till en specifik låt - välj detta pass om du vill showa loss!

Ett danspass koreograferat till en specifik låt - kom på detta pass om du vill showa loss!

Ledaren lär ut en koreografi som ni sen övar på i olika tempo. Därefter upprepar ni danspasset till den förutbestämda låten och lever ut er inre showartist eller dansare!
Vill du ta med egen rekvisita och gå all in i rollen går det alldeles utmärkt, se det som den extra kryddan som gör träningen roligare. Se respektive danspass för tema.

Och ja, helt vanliga träningskläder bra!

• Svettigt: 4 av 5

• Taktkänsla: 5 av 5

• Lekfullhet: 5 av 5

• Bokningsbara datum och tider:

• Tema 60-70-tal (datum kommer inom kort)

Ledare

Linda har många års erfarenhet av ledarskap inom idrott, med fokus på dans och cheerleading. På meritlistan finns ett flertal brons-, silver-, och guldmedaljer samt ett EM-silver i cheerdans, utöver det många års erfarenhet av att koreografera och uppträda framför publik. Linda är även certifierad inom chakrayoga och diplomerad mindfulnessinstruktör.

Plats

Passet hålls i byggnaden Danshuset. Ett rött litet hus på vår innergård, bakom byggnaden Gammelgård. Danshuset kan kännas igen på den långa stålrampen som leder upp till dörren. Se karta längre ned på sidan för vägledning.

Sunderby folkhögskola, Kråkbergsvägen 7, 954 42 Södra Sunderbyn

Kostnadsfri parkering finns intill vår huvudentré. Mittemot sporthallen, välj parkering för konferensgäst. Åker du med lokaltrafiken hoppar du av vid busshållplats ”Folkhögskolevägen”.

Kontakta oss om du har frågor, behöver avboka eller har andra funderingar.

Mån-sön kommunikation@sunderbyfolkhogskola.se
Mån-fre dagtid 0920-26 66 00