Blogg

Varmt välkomna till Sunderby folkhögskolas blogg!

Här bloggar vi om allt från kurser, ledarskap, mänskliga rättigheter till vardagliga ämnen och ting. Du kan även hitta intervjuer där vi eller våra deltagare har medverkat på andra hemsidor som Studentum, Bättre konst och Boden business park.

Klicka på vardera inlägg nedan för att läsa mer.

Deltagare berättar

Vad är en folkhögskola?

Utan att riktigt ha några framtidsambitioner beslöt jag mig för att ansöka och få en liten paus från skolan medan jag listade ut vad jag skulle ta mig till. Jag visste inte det då, men det beslutet skulle helt förändra min framtid.

Nikqi berättar om Allmän kurs

Först var jag lite orolig för hur det skulle vara men det släppte fort när jag kom dit, alla var så snälla och de välkomnade mig med öppna armar! (extern länk till Studentum.se)

Gustav, Katrine och Sigrid studerar på Konstskolan

Studenttidningen har pratat med deltagarna Gustav, Katrine och Sigrid för att höra hur det är att studera på Konstskolan (extern länk till Piraja.se).

Linn berättar om Konstskolan

Studentum.se har pratat med Linn Winnerstad som har gått flera utbildningar på Konstskolan för att höra vad hon tyckte om studierna samt vad hon gör nu (extern länk till Studentum.se)

Ida och Viktoria om Konstskolan

Bättre Konst intervjuade Ida och Viktoria för att höra mer om hur deras konstnärliga resa har sett ut och vad de tycker om sina konstnärliga studier på Konstskolan (extern länk till Battrekonst.se)

Sunderby folkhögskola

Vi har flera byggnader på vårt område. Se kartan för att hitta rätt. Hotellgäster som anländer efter stängning hänvisar vi till hotellentrén.

Sunderby folkhögskola
boka@sunderbyfolkhogskola.se