Blogg

Varmt välkomna till Sunderby folkhögskolas blogg!

Här bloggar vi om allt från kurser, ledarskap, mänskliga rättigheter till vardagliga ämnen och ting. Du kan även hitta intervjuer där vi eller våra deltagare har medverkat på andra hemsidor som Studentum, Bättre konst och Boden business park.

Klicka på vardera inlägg nedan för att läsa mer.

Projekt

På vår projektavdelning händer det mycket spännande, för att ni också ska få ta del av det har våra projektledare börjat blogga. Det blir en mix av allt från gaming till mänskliga rättigheter i Burma. Bra va!?

Studiebesök hos Luleå basket

Vi hittade en dold talang och lärde oss mer om hur ideellt engagemang kan skapa social gemenskap.

Samarbete - fantasi - problemlösning

Den här dagen ska gruppen samarbeta och använda sin fantasi för att fantasin är en förutsättning för att kunna lösa problem.

Drama som metod

Hur kan drama stärka individen? Och hur kan det vara en bra metod för att lära sig svenska och på sikt etablera sig på arbetsmarknaden?

Varmt välkomna att kontakta oss om du har frågor eller idéer för samarbete!