Hotell

Välkommen till hotell och konferens på Sunderby folkhögskola – ett prisvärt och mysigt hotell i Luleå.

Hos oss ingår alltid frukost och wifi. Frukosten serveras antingen som buffé i vår egna Restaurang Akvarellen eller som färdigpackad frukostbox. Hur din frukost serveras meddelas vid check-in.

Hotellrum

Våra hotellrum

Våra hotellrum har alla olika stil och känsla. De flesta har en enklare inredning medan några har en unik design. När du bokar online får du ett slumpvis utvalt rum i den storlek du valt.

Vill du övernatta i ett designrum bokar du via personlig kontakt. Se våra designrum längre ned på sidan.

Enkelrum

Mysigt enkelrum med plats för 1 person.

1090 kr/natt

Mysigt enkelrum med plats för 1 person. Rummet har egen wc och skrivbord.

Dubbelrum

Dubbelrum med två enkelsängar.

1290 kr/natt

Dubbelrum med två enkelsängar. Egen wc och skrivbord på rummet.

Trippelbäddsrum

Ett rum för tre personer med två enkelsängar och en bäddsoffa.

1490 kr/natt

Ett rum för tre personer med två ordinarie sängar och en bäddsoffa.

Fyrbäddsrum

Ett fyrbäddsrum med två enkelsängar och en bäddsoffa.

1690 kr/natt

Ett fyrbäddsrum med två enkelsängar och en bäddsoffa.

Handikappanpassat rum

Ett handikappanpassat rum för 1-4 personer.

Designade hotellrum

En del av våra hotellrum har fått unik inredning, designat av våra deltagare på kursen Färg, form och inredning. Varje år får 1-2 hotellrum ny design och vi är mycket stolta över det arbete deltagarna har gjort.

Vill du boka ett designat rum? Kontakta vår reception via telefon eller e-post för att höra om rummet är ledigt.

Stålverket - rum 604

Ett enkelrum som hyllar stålindustrin i Luleå och Hofors.

”Stålverket” ett hotellrum designat av deltagarna Alva Bennerhag och Agnes Claesson som båda studerar Färg, form och inredning hos oss. Inspirationen kom från ett samtal om deras barndom där de båda upptäckte att de växt upp med stålindustrin i sin närhet. Tanken är därför att rummet ska representera stålindustrin i deras hemstäder Hofors och Luleå. Med detta rum vill de förmedla en robust, lugn och harmonisk känsla.

Ett enkelrum med en enkelsäng, klädhängare, skrivbord och tv. Eget badrum med toalett och dusch.

Natur - rum 606

Ett enkelrum med en känsla av naturen.

Ett hotellrum designat av deltagare på Konstskolans kurs Färg, form och inredning. ”Trots naturens kontraster inger det lugn. I det här rummet ställs den gråa stenväggen mot den skira blomsterängen och allt knyts ihop och mjukas upp genom mycket inslag av trä” - Elvis och Nissrin.

Split room - rum 607

Ett dubbelrum med enkelsängar, lekfullt inrett i två kulörer - grönt och rosa.

Välkommen till "Split room", ett rum delat på mitten. Genom att dela upp rummet i två olika kulörer försvann den avlånga känslan och ersattes med en lekfull och mysig känsla.

Ett dubbelrum med två enkelsängar, klädhängare, skrivbord och tv. Eget badrum med toalett och dusch.

Grafiska rummet - rum 613

Ett dubbelrum med enkelsängar inrett i grafisk stil.

Ett hotellrum designat av deltagare på Konstskolans kurs Färg, form och inredning. "Former, lyxigt, kontraster - De tre orden som enklast förklarar vårt koncept. Geometriska former, en lyxig känsla och kontraster i färger och texturer. Ett rum där träslag möter skarpa färger och mjuka textilier" // Deltagarna

Ett dubbelrum med två enkelsängar, bäddsoffa, klädskåp, skrivbord och tv. Eget badrum med toalett och dusch.

• Tv

Midnattsblomster - rum 615

Ett dubbelrum med enkelsängar och en känsla av lugn och kreativitet.

Ett hotellrum designat av deltagare på Konstskolans kurs Färg, form och inredning. ”Vår önskan är att ni som gäster ska kunna umgås, arbeta och koppla av i Midnattsblomster och att ni känner att det främjar ert lugn och kreativitet” - Bodil och Frida.

Hundkäx - rum 636

Ett dubbelrum med enkelsängar och en känsla av en sommaräng

Ett hotellrum designat av deltagare på Konstskolans kurs Färg, form och inredning. ”Vår vision är att ni ska tycka att rummet känns hemtrevligt, inbjudande och lugnande och att ni får en avkopplande och härlig vistelse” - Alicia och Sophia.

Circusrummet

Ett enkelrum med en känsla av cirkus

Här bor du i ett smakfullt inrett rum med lekfulla inslag, och du behöver inte vara orolig - det finns inga clowndockor i rummet. Vi hoppas att rummets lekfulla färger ska locka fram kreativiteten och lekfullheten i dig. Rummet är designat av folkhögskolans personal.

Terassen

Här kan hotellgäster sitta ned för en lugn stund, fika eller spela spel. I vår bokhylla finns sällskapsspel och böcker för de som önskar låna. Terassen har diskho, micro. tekokare och kylskåp. Ni finner Terassen på andra våningen i slutet av korridoren.

Rummet är designat av deltagarna på Konstskolans kurs Färg, form och inredning.

Övriga miljöer

Se bilder från övriga miljöer på Sunderby folkhögskola som t.ex. sittyta vid hotellets entré, Galleri Y, Restaurang Akvarellen och vår relax med bastu.

Utställning
Bild på bastu i relaxen

Kontakta oss

Boka våra hotellrum online eller kontakta oss om du vill boka via personlig kontakt.

Sunderby folkhögskola

Vi har flera byggnader på vårt område. Se kartan för att hitta rätt. Hotellgäster som anländer efter stängning hänvisar vi till hotellentrén.

Sunderby folkhögskola
boka@sunderbyfolkhogskola.se