Träning och aktiviteter

Välkomna att träna med oss på Sunderby folkhögskola!

Vi erbjuder träningspass och aktiviteter för privatpersoner och företag. Ett sätt för oss att jobba med globala målet nr 3 – God hälsa och välbefinnade. För oss är det självklart att bildning hör ihop med både fysisk och psykisk hälsa.

”God hälsa är en grundläggande förutsättning för människors möjlighet att nå sin fulla potential och att bidra till samhällets utveckling.” – globalamalen.se

Cirkelträning

Yoga + cirkelträning

Nu testar vi något nytt!

Vad händer om man kombinerar yoga med cirkelträningens upplägg? Dessutom med chakrayogans filosofi!? Det blir ett svettigt och annorlunda yogapass med reflektioner kring varje chakra. Helgalet och spännande samtidigt.

Kom och prova vetja!

Rent praktiskt går det till så här:

Det finns 7 ”stationer” med en yogaövning för varje station. Varje station representerar ett chakra.

Vi roterar mellan varje station på tid, bara nån minut på varje. När vi har gått igenom alla stationer några varv avslutar vi med ett gemensamt yogapass på några minuter och efterföljande vila.

Tid: ca 60 min (varav ca 50 min effektiv tid). Kom gärna 5-10 min innan så vi kan börja direkt.

Ta med dig

• Röd checkmark

Kläder du kan röra dig fritt och ledigt i, inga skor behövs.

Vattenflaska

Förkunskaper

• Röd checkmark

Inga förkunskaper behövs. Du anpassar positionerna efter din förmåga.

• Röd checkmark

All kommunikation sker på svenska.

Kostnad

140 kr/person/gång

Ålder

• Röd checkmark

Du behöver vara minst 18 år.

Cirkelträning + yoga

Kom och prova på cirkelträning baserat på yogans rörelser och positioner!

Utmana din fysiska kropp och sinnet med cirkelträning + yoga. Ett svettigt pass i högt tempo där vi utför olika yogapositioner på tid. Mot slutet av passet avrundar vi med en gemensam yogasekvens och efterföljande vila.

• Svettigt: 5 av 5

• Tempo: 5 av 5

• Lugn och ro: 1 av 5

• Fokus på hela kroppen

• ca 60 min (beror på gruppens behov)

• Bokningsbara datum och tider:

• Inga tider i dagsläget

Ledare

Linda har många års erfarenhet av ledarskap inom idrott, med fokus på dans och cheerleading. Certifierad inom chakrayoga och diplomerad mindfulnessinstruktör.

Plats

Passet hålls i byggnaden Danshuset. Ett rött litet hus på vår innergård, bakom byggnaden Gammelgård. Danshuset kan kännas igen på den långa stålrampen som leder upp till dörren. Se karta längre ned på sidan för vägledning.

Sunderby folkhögskola, Kråkbergsvägen 7, 954 42 Södra Sunderbyn

Kostnadsfri parkering finns intill vår huvudentré. Mittemot sporthallen, välj parkering för konferensgäst. Åker du med lokaltrafiken hoppar du av vid busshållplats ”Folkhögskolevägen”.

Kontakta oss om du har frågor, behöver avboka eller har andra funderingar.

Mån-sön kommunikation@sunderbyfolkhogskola.se
Mån-fre dagtid 0920-26 66 00