Träning och aktiviteter

Yoga Sunderby folkhögskola

Träning och aktiviteter

Välkomna att träna med oss på Sunderby folkhögskola!

Vi erbjuder träningspass och aktiviteter för privatpersoner och företag. Ett sätt för oss att jobba med globala målet nr 3 – God hälsa och välbefinnade. För oss är det självklart att bildning hör ihop med både fysisk och psykisk hälsa.

”God hälsa är en grundläggande förutsättning för människors möjlighet att nå sin fulla potential och att bidra till samhällets utveckling.” – globalamalen.se

Företag

Vi erbjuder utöver träningspass för privatpersoner även träning för företag som förlägger sin konferens/möte hos oss.

Friskvård till medarbetare

Vill ert företag erbjuda friskvård till medarbetarna? Vi har möjlighet att erbjuda er skräddarsydda träningspass inom yoga och mindfulness om ni kombinerar aktiviteten med en konferens/möte hos oss. Ni kan lägga in aktiviteten i början, mitten eller slutet av ert möte.

Inga förkunskaper behövs för yoga och mindfulness, passen kan även anpassas om ni önskar byta om eller ej. Tidsåtgång kan vara allt från 15-90 min (eller längre om så önskas).

Tips på upplägg:

• Börja dagen med ett yogapass eller övning i mindfulness
  • Avsluta dagen med ett yogapass eller övning i mindfulness
  • Kombinera fikstunden med mindfulness/medveten närvaro (ät fikat på ett mindful sätt)
  • Tillägna en av rasterna till en kort mindfulnessövning
  • Låt medarbetarna träna i olika grupper/omgångar under dagen

Att prioritera välmående är viktigt för både kropp och sinne, speciellt när man har en dag av mycket stillasittande. Visste du att det till och med är ett av de globala målen – att öka god hälsa och välbefinnande? Det globala målet nr 3 God hälsa och välbefinnande

”God hälsa är en grundläggande förutsättning för människors möjlighet att nå sin fulla potential och att bidra till samhällets utveckling.” – globalamalen.se

Nyfiken på mer information?
Kontakta vår reception så hjälper de er att skräddarsy en konferens med välmående!

Pris enligt överenskommelse.