Group Created with Sketch.

Studieinformation

Group Created with Sketch.

Studieinformation

Det som skiljer folkhögskolestudier från andra studieformer är att du som deltagare ges möjligheten att vara med och påverka dina studier på ett annat sätt än du kanske tidigare är van vid.

Här utgår vi alltid utifrån dina egna behov, förkunskaper och erfarenheter – allt för att du skall nå dina mål på bästa möjliga sätt.

Studie- och yrkesvägledare

Har du funderingar om studier, yrkesval eller hur det är att studera på Sunderby folkhögskola?

Prata med vår studie-och yrkesvägledare (SYV). En studie- och yrkesvägledare kan hjälpa dig att hitta vägen mot ditt drömyrke, hitta kurser och utbildningar just för dig och ge dig tips om hur du tar dig dit. Ibland kanske man inte ens vet vad man vill, prata då med vår SYV.

En studie- och yrkesvägledare kan även hjälpa till med att göra studieplaner för dina studier på folkhögskolan.

Inför ditt möte med SYV

• Har du inte studerat på Sunderby folkhögskola tidigare är det viktigt att du tar med dina betyg.
  • Skriv gärna ner tankar, funderingar och frågor som du har.

Boka ett möte via e-post, i dagsläget kan vi ej ta emot drop-in besök.