Group Created with Sketch.

Studieinformation

Group Created with Sketch.

Studieinformation

Det som skiljer folkhögskolestudier från andra studieformer är att du som deltagare ges möjligheten att vara med och påverka dina studier på ett annat sätt än du kanske tidigare är van vid.

Här utgår vi alltid utifrån dina egna behov, förkunskaper och erfarenheter – allt för att du skall nå dina mål på bästa möjliga sätt.

Rättigheter och skyldigheter

Studeranderättslig standard

Sunderby folkhögskolas studeranderättsliga standard beskriver folkhögskolans viktigaste regler, riktlinjer och rutiner som påverkar dig som studerande och din studiesituation på folkhögskolan. Som studerande på folkhögskolan är det därför viktigt att du känner till dessa. Syftet är att du som studerande ska veta vad som förväntas av dig, men också vad som du kan förvänta dig av skolan.

Öppna pdf.en genom att klicka på länken nedan:

Studeranderättslig standard 2024

Alkohol- och drogpolicy

Sunderby folkhögskolas policy omfattar förutom alkohol och narkotika, även dopningspreparat, icke medicinsk användning av läkemedel, överkonsumtion av läkemedel samt lagliga och olagliga nya psykoaktiva substanser (så kallade nätdroger). Målsättningen med policyn är att ha en drogfri folkhögskola med en positiv studie- och arbetsmiljö för både deltagare och personal.

Kontakta oss om du har frågor om rättigheter eller vår alkohol- och drogpolicy.