Group Created with Sketch.

Studieinformation

Group Created with Sketch.

Studieinformation

Det som skiljer folkhögskolestudier från andra studieformer är att du som deltagare ges möjligheten att vara med och påverka dina studier på ett annat sätt än du kanske tidigare är van vid.

Här utgår vi alltid utifrån dina egna behov, förkunskaper och erfarenheter – allt för att du skall nå dina mål på bästa möjliga sätt.

Allmän information

Inför kursstart

I ditt antagningsbesked finns information om din kursstart. Ibland skickas även information ut via e-post eller via Schoolsoft. Kontrollera din skräppost och kontakta syv@sunderbyfolkhogskola.se om om du ej har fått besked/mer information.

Terminstider

• Vårterminen 2024
    10 jan – 12 juni
  • Höstterminen 2024
    19 aug – 18 dec
  • Vårterminen 2025
    9 jan – 12 juni
  • Höstterminen 2025
    20 aug – 19 dec
  • Vårterminen 2026
    8 jan – 11 juni

Lovtider

• Vårterminen 2024
    • Sportlov 4-8 mars (vecka 10)
    • Påsklov 2-5 april (vecka 14)
  • Höstterminen 2024
    • Höstlov 28 okt-1 nov (vecka 44)
  • Vårterminen 2025
    • Sportlov 3-7 mars (vecka 10)
    • Påsklov 14-17 april (vecka 16)
  • Höstterminen 2025
    • Vi inväntar mer information

Serviceavgift

Undervisningen är avgiftsfri vad gäller administration, lärare och undervisningslokaler. Däremot betalar alla en serviceavgift och i den ingår till exempel deltagarförsäkring, vissa läromedel, kopiering, deltagarsociala aktiviteter och lunch första och sista skoldagen. Vad din serviceavgift innehåller kan du se på respektive kurssida.

Antagningsbesked

För kursstart augusti månad skickas antagningsbesked i slutet av juni.
För kursstart januari månad skickas antagningsbesked i mitten av december.

För kurser med annan start till exempel sommarkurser, korta kurser eller andra kurser skickas antagningsbesked ut efter sista ansökningsdag.

Antagningsbesked skickas till den e-post adress du har lämnat i din ansökan. Kontrollera din skräppost om du ej har fått besked.

Asylsökande

Vi har möjlighet att anta asylsökande till våra kurser och du kan söka till alla kurser/utbildningar i vårt utbud.

Behöver du läsa in gymnasiet eller grundskola och träna mer på det svenska språket kan vi rekommendera kursen Allmän kurs grund. Ansökan lämnas in via sidan Schoolsoft, se länk till ansökan på vardera kurssida. Om du behöver hjälp att ansökan eller har frågor kan du kontakta vår studie- och yrkesvägledare.

Kontakt

Kontakta vår studie- och yrkesvägledare om du har frågor om studier på Sunderby folkhögskola. Bästa kontaktvägen är via e-post.