Blogg

Varmt välkomna till Sunderby folkhögskolas blogg!

Här bloggar vi om allt från kurser, ledarskap, mänskliga rättigheter till vardagliga ämnen och ting. Du kan även hitta intervjuer där vi eller våra deltagare har medverkat på andra hemsidor som Studentum, Bättre konst och Boden business park.

Klicka på vardera inlägg nedan för att läsa mer.

Personalen har ordet

Lär känna oss som jobbar på Sunderby folkhögskola, här kommer vi att berätta om olika yrken och tankar kring det vi gör. Häng med, det blir en potpurri av allt möjligt!

Hej Grubblare!

Det här är till dig som precis som jag grubblar. En inblick i mina tankar och den resa jag har gjort i grubblandets värld, kanske hjälper den dig på något vis?

När Lilian Thuram gästade folkhögskolan

Med stort hjärta och tankeväckande ord gästade Lilian Thuram Sunderby folkhögskola för att prata om rasism, sexism och fördomar. Ämnen som för många kan kännas tunga att prata om men Lilian har hittat ett sätt som når ut, ger hopp och bjuder på insiktsfulla tankar.

Camilla Marklund har tilldelats Ellen Key priset

Camilla Marklund har erhållit Ellen Key-priset, det delas ut till en person som under en längre tid ha gjort förtjänstfulla insatser inom svenskt folkbildningsarbete.

Ledarskapet och medarbetarskapet

Mina egna tillkortakommande är solklara sedan många långa år tillbaka. Jag är en s.k. bråttom-person. Det ligger i min personlighet och har så gjort sedan jag föddes.

Historia är ju ballt

Men vem f**n orkar läsa en krönika om en by och skola? Den frågan fick jag - så dom här raderna har legat länge. Men jag är ju så fascinerad, förtjust och ibland småskrämd - av den by jag nu bor i, och just nu också jobbar i.

Varmt välkomna att kontakta oss om du har frågor eller idéer för samarbete!

Sunderby folkhögskola

Vi har flera byggnader på vårt område. Se kartan för att hitta rätt. Hotellgäster som anländer efter stängning hänvisar vi till hotellentrén.

Sunderby folkhögskola
boka@sunderbyfolkhogskola.se