Aktiviteter för besökare

Varmt välkomna till Sunderbyn, en stadsdel i Luleå kommun nära Luleälven!

På den här sidan har vi samlat ett urval av aktiviteter och nöjen i vår närhet och Luleå kommun. Det finns såklart mycket mer att upptäcka i Luleå och i våra grannkommuner så läs gärna mer via länkarna nedan.

Varmt välkomna till byn!

Klicka på undermenyn för att se fler aktiviteter

Restaurang och café

I Södra Sunderbyn finns det tre restauranger, där vår egen Restaurang Akvarellen är en av dem. Utöver vår restaurang kan du besöka Byns kök (extern länk) som finns nära oss samt Quintos, en lite längre promenad bort. På vårt område finns Café Valborg som säljer godis, läsk och fika, öppet helgfria vardagar.

Restaurang Akvarellen

Sunderby folkhögskolas egen restaurang i samma hus som hotellet.

Restauranger och caféer i Luleå

Luleå har ett stort utbud av restauranger och caféer, på sidan visitlulea.se kan de se de flesta av dem.

Kontakta oss

Kontakta oss om du har frågor eller har en aktivitet/ett erbjudande till våra gäster!

Sunderby folkhögskola

Vi har flera byggnader på vårt område. Se kartan för att hitta rätt. Hotellgäster som anländer efter stängning hänvisar vi till hotellentrén.

Sunderby folkhögskola
boka@sunderbyfolkhogskola.se