Mötesplats i Sunderbyn

Sunderby folkhögskola vill höra vad ni tycker!

Ni kanske känner till oss sen tidigare men för er som inte har hört talas om oss kommer här en kort presentation.

Vi är en folkhögskola i Södra Sunderbyn, ni hittar oss på Kråkbergsvägen 7 där vi har funnits sedan år 1910. Vi är nämligen en av de äldsta folkhögskolorna i Sverige, och den första i norr! Här finns kurser/utbildningar på plats, på distans, från 18 år upp till senior. Vi har även restaurang, hotell och konferenslokaler som kan nyttjas av privatpersoner, föreningar och företag. Utöver detta finns bland annat ett konstgalleri, yoga och mindfulness samt möjlighet att få hjälp med bokföringen – och mycket mer.

Men nu till det vi vill ha hjälp med!

En mötesplats i Sunderbyn – tyck till

Vi vill vara en lokal mötesplats för byn, en plats där man kan hitta en gemenskap, bilda sig, uppleva och tillsammans stärka vår by. Därför har vi tagit initiativ till ett nytt projekt med syfte att skapa en lokal mötesplats.

Men en mötesplats skapar man inte ensam – vi vill höra vad ni tycker, önskar och vill ha mer av! Kanske finns det även någon som vill samarbeta med oss?

Under vårt Öppet hus kommer vi därför att ha en förslagslåda där ni kan lämna fritt antal förslag på vad en bra mötesplats innebär för dig/er. Alla är välkomna att tycka till, barn, ungdomar och vuxna. Alla förslag lämnas anonymt och efter Öppet hus kommer vi att presentera förslagen på vår hemsida och sociala medier. Framöver kommer även mer information om projektet att publiceras.

Så vad önskar ni? Kanske är det kvällskurser, workshop, after work, samtalsträffar, gästspel från teater och musik, familjeaktiviteter, utegym eller något helt annat? Kom och tyck till – alla idéer är välkomna!

Öppet hus torsdag 2 maj

kl 12.00-19.00, fri entré och öppet för alla

Klicka här för att läsa mer om Öppet hus

Förslagslådan kommer vara markerad på kartan för Öppet hus., så det blir lite enklare att hitta den.
Kontakt vid frågor: projekt@sunderbyfolkhogskola.se

Om du/ni inte kan besöka oss under Öppet hus kommer det skapas fler möjligheter att tycka till. Vi återkommer med mer information om hur och när på vår hemsida.

Sunderby folkhögskola
Kråkbergsvägen 7, 954 42 Södra Sunderbyn

www.sunderbyfolkhogskola.se

Kontakta oss om du har frågor om projektet med en mötesplats i Sunderbyn.