Kurator

Stödsamtal hos kurator

Sunderby folkhögskola erbjuder samtalsstöd till dig som är deltagare på Sunderby folkhögskola. Du är välkommen att kontakta vår kurator Elin Widlund som är utbildad beteendevetare och KBT-terapeut.

Elin Widlund berättar:

Min uppgift som kurator på skolan är att medverka till att deltagarnas skoltid blir så bra som möjligt. Jag kan hjälpa dig genom rådgivning eller bara genom att finnas som ett stöd i ett samtal. Det är du som bestämmer vad vi ska prata om.

Det kan röra sig om hur du mår, studier, självkänsla, identitet, relationer, vänner och familj, framtid med mera. Ingen fråga är för liten eller för stor att prata om. Antingen reder vi ut problemet tillsammans eller så kan jag försöka stödja dig vidare med att hitta rätt kontakt utanför skolan som till exempel, sjukvården, kvinnojour, socialtjänst, eller ungdomsmottagning.

Som kurator har jag har tystnadsplikt och för ingen information vidare utan att ha först talat med dig om det.

Välkommen att kontakta mig om du vill boka en tid!