Upplev konsten

Upplev den konst som finns på Sunderby folkhögskola!

Hos oss kan du uppleva konst av Konstskolans deltagare men även externa konstnärer då vi varje år utökar vår konstsamling för att skapa en så konstnärlig och inspirerande miljö som möjligt.

Upplev konsten

Konstparken

Varmt välkomna att uppleva Sunderby folkhögskolas konstpark och utställningen ”Onytta”. Verken finns att se i Sunderby folkhögskolas konstpark (innergården intill Klostret och Gammelgård) samt på en av väggarna i Restaurang Akvarellen.

Restaurang Akvarellen

Restaurang Akvarellen har ett stort antal konstnärliga verk från både Konstskolans deltagare och externa konstnärer.

Galleri Y

Besök vårt konstgalleri Galleri Y där vi har ny utställning varje månad året runt. Både vernissage och utställning är öppen och fri att besöka för alla.

Konstskolan

Här är platsen där du lär dig med om konst och skapande! Vår Konstskola har kurer/utbildningar från nybörjare upp till yrkesnivå.