Galleri Y presenterar: Examensutställning Grupp 13

När klassen samlades i början av terminen för att diskutera detaljerna kring vår examensutställning beslutade vi att paketera vårt avslut även i en bok om vår grupp och oss som kreativa personer.

Under de två år som utbildningen pågått har vi arbetat tätt inpå varandra. Fått inblick i varandras rutiner och processer. Vi har haft nära till feedback, insikt i och utsikt över vad de andra gör. Fått inspiration och lärt oss massor av varandra.

Intimiteten som uppstår när man dagligen träffas för att prata högt och lågt om konsten, livet och processen är kärnan i det som vi kallar Grupp 13.

Klassen skiljs nu åt, men mellan bokens pärmar är vi tillsammans som vi var våren 2024, både som grupp och som individuella konstnärer.

Välkommen

Isabell Nilsson, Veronica Granqvist, Sandra Gradin, Ingegerd Mannfeldt, Annika Cettner, Linda Morberg Forshage, Nicolina Sundström, Iris Hulsman, Per Johansson, Robin Sahlén, Jonathan McMurry, Sara Kivioja, Malena S Johansson

Besök utställningen

Vernissage onsdag 5 juni kl 18.00

Utställningstid 5 juni – 25 augusti 2024.
Öppet måndag-fredag kl 08.00-16.00.

Obs! Mellan 17 juni-18 augusti gäller sommartider, måndag-fredag kl 08.00-14.00 för reception och Galleri Y.
Med reservation för helgdagar.

Fri entré till vernissage och utställning.

Galleri Y, Sunderby folkhögskola
Kråkbergsvägen 7, Södra Sunderbyn Luleå

Obs! Vi ber dig att att undvika doftsatta eller parfymerade produkter inför ditt besök, så vi kan skapa en tillgänglig vistelse för fler.

Utställningarna i Galleri Y arrangeras med stöd av Luleå kommun.