Ikon för utbildning

Deltagare på Street styles berättar

”När jag tog studenten var jag helt bestämd över att gå en streetdansutbildning, så då googlande jag på vilka utbildningar som fanns och fick upp denna danslinje i Luleå. Jag trivs jättebra med att dansa här. Jag har lärt mig många nya grundsteg och tekniker jag tidigare inte hade någon koll på. Jag har också fått möjligheten att delta på olika events inom kulturen så som battles och cyphers samt deltagit på workshops av internationella dansare. Jag märker själv hur mycket jag har utvecklats på bara några månader jag gått här, hur jag blivit starkare och mer kreativ.”
Alida Perers

”Vid sista året av gymnasiet var jag inställd på att jag ville plugga dans, särskilt inom streetdansstilarna. Anledningen till att jag valde denna utbildning var för att jag ville utveckla grunderna inom bl a hiphop. Utöver hiphop har jag haft breaking, house, streetjazz, men även fått en möjlighet att testa på stilar som popping mm. Detta har inspirerat mig att fortsätta lära mig än mer om streetdansstilarna. Dessutom har jag under året även fått nya vänner i klassen. Hela skolåret har gett mig härliga minnen för livet.”
Kai Ling Goh

”Jag sökte in på denna utbildning eftersom jag ville ta ett år till att göra något jag verkligen tycker är kul. Varför det blev just denna dansutbildning med inriktning mot streetdans, var för att jag har dansat jazz och cheerdance i många år, och tyckte därmed att prova nya stilar var ett bra sätt att utveckla och vidga min kunskaper inom dans. Under året har jag haft väldigt kul och dessutom fått lära mig otroligt mycket. Det känns fantastiskt att gå i en klass där alla har dansen som ett gemensamt intresse.”
Simone Kostenius