Ikon för projekt

SEMPRE Accelerators

Målet är att mikroprojektet ska bli ett arbetsintegrerande socialt företag.

1.

SEMPRE Accelerators

Strax efter att SEMPRE-projektet hade avslutats godkändes ansökan om ett förlängningsprojekt. SEMPRE Accelerators for Service Co-creation är namnet på det nya projektet som också finansieras av Interreg Baltic Sea Region Programme.

Åtta mikroprojekt från SEMPRE-projektet valdes ut för att arbeta vidare i det nya projektet. Under projekttiden kommer vi att arbeta med Accelerator team runt varje mikroprojekt. Ett accelerator team består av representanter från mikroprojektet och lika många representanter från olika organisationer som på något sätt kan stötta under resan mot att bli en verksamhet som står på egna ben.

På Sunderby folkhögskola arbetar vi med mikroprojektet SIVANS Hundtjänst som har som mål att bli ett arbetsintegrerande socialt företag.

I Acceleratorteamet ingår tre representanter från SIVANS och representanter från Arbetsförmedlingen, Luleå kommun och fd. SAL. Accelerator teamets arbete leds av Caroline Kjellgren från Coompanion. Teamet träffas ungefär en gång i månaden och arbetar enligt metoden Action Learning.

I det nya projektet ingår åtta partners från det ursprungliga SEMPRE-projektet och alla dessa partners arbetar med mikroprojekt och Accelerator teams. I SEMPRE Accelerators har vi också fått en ny partner, The Karelien Research Centre of the Russian Academy of Sciences.

Projektet pågår till början av 2021.

Fler projekt