Kompetensplattform för civilsamhället

Kompetensplattform för civilsamhället – en projektledarutbildning för ett starkt lokalsamhälle.

Projektägare

Projektet Kompetensplattform för civilsamhället drivs av Sunderby folkhögskola tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan Norrbotten och Hela Sverige Ska Leva Norrbotten. Projektet stärker entreprenöriellt tänkande och innovation inom civilsamhället och finansieras av regional- och socialfondsprogrammet för lokalt ledd utveckling 2014-2020 och Spira Mare 2020.

Inom civilsamhället i Norrbotten finns ett stort behov av ökad kunskap när det gäller att söka projektmedel och driva projekt. För att möta detta behov erbjuder vi ett utbildningsprogram som består av tre helgträffar med övernattning, distansträffar via Skype samt eget arbete i studiecirkelform. Utbildningsprogrammet vänder sig till personer som bor i någon av kommunerna: Haparanda, Kalix, Älvsbyn, Boden, Luleå eller Piteå. Som deltagare får du kompetens inom olika områden som till exempel projektansökan, projektledning och projektredovisning. Du får också värdefulla kontakter och ingår i ett nätverk av engagerade projektledare.

Projektet pågår mellan april 2019 och juni 2020. Utbildningsprogrammet startar i augusti 2019 och avslutas i maj 2020.

Kontakta oss

Om du vill delta i utbildningsprogrammet eller vill veta mer om projektet är du välkommen att kontakta oss.