Care of folkbildningen

Care of folkbildningen är ett projekt som drivs av folkbildningsrådet och finansieras av Europeiska socialfonden. Vårt projekt är ett av ca 80 delprojekt som drivs av folkhögskolor och studieförbund runtom i landet.

Målet med projektet Care of folkbildningen är att fler kvinnor och män som omfattas av EU:s massflyktsdirektiv får ta del av insatser som stärker deras ställning på arbetsmarknaden.

Deltagarna kommer till folkhögskolan varje dag och har lektioner i svenska, svensk arbetsmarknad och svenska samhället. Vi gör studiebesök och har aktiviteter tillsammans med andra deltagare på folkhögskolan.

Alla deltagare får en individuell planering som utgår från deras förutsättningar, men ingår i en grupp som lär sig tillsammans. Tillsammans med läraren söker deltagarna lämpliga arbeten eller utbildningar.

Projektet pågår mellan 2022-12-01 och 2023-09-30.

Foto: Ingo Joseph, Pexels